Tarikat şeyhleri, istihare neticesinde intisabı uygun görülen müridlerine, kendi an'ane ve geleneklerine göre: Diz-dize ve yüz-yüze oturarak ya bir tek mürid veya birkaç mürid ile toplu olarak oturup musafaha ederek tevbe ve istiğfar eder. Fetih Suresi'nin 10. ayetiyle, bir Fâtiha, üç ihlâs-ı şerif'i, salât ü selâmı ve du'a-i lâtifi okuyarak, karşılıklı bir söz alış-verişinde bulunurlar. Bu şekilde bir şeyhe biat ederek ahid alışverişinde bulunmaları şer'an uygun mudur? Kitap ve sünnette bununla ilgili bir delil var mıdır?...
《Manevi terbiyeyi ikmal etmek ve kemal kazanmak için ahlaki ve tasavvufi eserleri yalnızca okuyarak ve gereğini gerektiği şekilde yaşayarak yetişmek yeterlidir. Bir mürşid aramaya ve şeyhi benimsemeye lüzum yoktur》 gibi iddialarla şeyh seçimine karşı çıkanların düşünceleri doğru mudur ?...
Şer'î hükümlere göre kendilerine uyulan mürşidlerin kutup ve gavs derecesine vâsıl olsalar dahî dört fıkhî mezhepten birini benimseyip ona göre yaşaması farz-ı ayn olduğu gibi içtihâd derecesine ulaşmış olan imamlar ile sâir âlimlerinde bir şeyh ve mürşide muhtaç bulunmalarının sebebi nedir?...
Dört büyük mezhebin kurucusu bulunan imamların bizzat kendileri, çağdaşı olan şeyhlerden tarikat almışlar mi? Ferdi veya toplu zikir meclislerinde onlarla bir arada bulunmuşlar mı? Teveccüh ve mukabele ile yapılan niyaz merasimlerine katılmışlar mı? Tasavvuf ve tarikat büyüklerine karşı mütevazi bir tavır takınıp onlara karşı saygı ve hürmet göstermişler midir?...
Hocam selamünaleyküm. Ben talak hususunda çok vesveseli bir kimseyim. Eşim bana bi daha ailem hakkında konuşursan bitti ya da biter dedi. Konustum sonucta. Sonrasında da hep açıkladı ben konuşursan bosol anlamaminda demedim kesinlikle diye ama mutmain olmadım. Ya 3 talakta gittiyse diye safiiye gore de nikah yaptik. Bundan sonra da her kelimesine takar oldum. Bi tartışmada bittin başka bir tartismada bişey kalmadı gibi bişeyler dedi. Sonra da açıkladı gözümde bittin o an için demek istedim talakla ne alakası var diye ama hep sorar oldum o isteyken bile mesaj atıp. En son gene mesaj attım niye öyle dedin diye aşkım taktığın yerden seni sinir etmekti niyetim dedi. Ben buna da taktım e bu da o anlama geliyo diye. O da zaten işi var mesajda "tamam da" yazmış tamam ne yazdım ben de ayrılmak için bişey demedim yazdi. Ama tamam da demesi evet öyle demek değil mi inanın kafayı yedim yiyeceğim. Hanemde huzur yok. Eşim de böyle sözler kullanınca çıldırıyorum. Bi hocaefendi tamam da derken seni anlıyorum demek istemiş kocaniz dedi. Eşime bu şekilde mesaj attım. Eşim de sacmalamis dedi. Tam anlamadığı için ne dediğimi. Sonra da adam doğru demiş diyor. "Tamam da" olumsuzlukları belirtmek için de kullanılır tamam da o iş öyle değil gibisinden diyor. Bosamadim seni bosamiyorum diyor. Taktığın yerden derken o senin taktığın boşanmayı kastetmedim ben diyor. Hocam ne olur cevap bekliyorum....
Selamün Aleyküm. Değerli kardeşim sitenizde yayınlamış olduğunuz birbirinden güzel konulardan çok istifade ediyorum ALLAH cc başarılarınızın devamını nasip etsin..kafama takılan soruların cevabınıda yayınlamış olduğunuz konulardan buluyorum çok istifade ediyorum..başkada kaynaklara ve sitelere ihtiyaç duymuyorum.soru cevap köşeniz BİR harika ve bu soru cevap köşesinden de çok istifade ediyorum .soru soranlardan ve cevaplayanlardan da ALLAH razı olsun. Kısacası değerli kardeşim böyle bir site kurduğunuz için çok ama çooookkk teşeekkür ederim..sadece teşekkür etmek istedim ..... ...
Daha önce zannederim şazeli sitesi idi gündelik ve çeşitli meselelerle ilgi soru sorabilir miyim demiştim, sayın Şaban Karaköse isimli kardeşimiz belki büyüğüm ben 47 yaşındayım, elimizden geleni yaparız inşaallah dedi ama sorularıma cevap alamadım. İslami konularla sınırlı olmadan (kendisine adıtürk(tahmin etmişsinizdir kimi kastedtiğimi) sorduğum sorulara cevap alamadım. Her konuda soru sorabilir miyim? Bu şekilde başlangıç soru değil önsoru gibi oldu. Selamlar....