...ise İslâm, sadece tavsiye değil emretmiştir. Savaşta burnu kesilen Arfece isimli sahabîye Rasûlullah’ın, üstelik altından bir burun edinmesini söylemesi ...
İslâm’da yasak olan estetik ameliyat; güzelleşmek için tabiî yaratılışı (fıtratı) bozacak şekilde yapılacak estetik ameliyat ve uygulamalardır.
Rasûlullah Efendimiz (s.a.s.):
”Güzelleşmek (estetik) için dövme yapan ve yaptırana, kaşlarından (yüzünden) tüy yolan ve yoldurana, dişlerini seyreltip inceltene böylece Allah’ın yaratışını değiştirenlere Allah lânet etsin.” buyurmuşlardır. (Buhârî, Tefsir/4, Libâs/82, 83, 84, 85, 87; Müslim, Libas/120; Ebû Dâvûd, Teraccul/5; Nesâî, Zinet/24, 26, 71; Tirmizî, Edeb/33; İbn Mâce, Nikâh/52; Dârimî, İsti’zan/19; Müsned I/415, 434)
Kastalânî, “güzelleşmek” kaydının üç fiile de gidebileceğini, ama dişlerini seyreltene ait olmasının daha açık olduğunu söyler. (bk. İrşâdü-s-Şârî) Aynî de aynı şeyi söyler. (bk. Umdetü’l-Kârî)
Ancak, “değiştirenler” kaydının hepsine ait olduğu açık olduğuna ve beraber kullanıldıklarına bakılırsa “güzelleşmek için” kaydını da hepsine göndermek daha güzel görünüyor. Bunların haram olması, güzelleşmek için yapılmış olmaları yüzündendir. Çünkü ihtiyaç yokken böyle bir şeye başvurma; hem Nisâ, 4/119. âyette anlatıldığı gibi şeytanın maskarası olup Allah’ın beğenerek yarattığı biçimi (fıtratı) bozma, hem de İslâm’ın şiddetle yasakladığı israf anlamı taşır ki, her ikisi de haramdır.
Bir kaza sonucu açılan bir yarayı eski haline getirme, kesilen bir uzvu ve çıkan bir dişi protezle tamamlayıp düzeltme ve çalışır hale getirme ise tedavidir.
Tedaviyi ise İslâm, sadece tavsiye değil emretmiştir. Savaşta burnu kesilen Arfece isimli sahabîye Rasûlullah’ın, üstelik altından bir burun edinmesini söylemesi de (Ebû Dâvûd, Hâtem/7; Tirmizî, Libâs/31; Nesâî, Zinet/41; Müsned, V/23) bunu gösterir.
Sonuç olarak; açılan kaşınızı yara izi belli olmayacak şekilde (estetik) ameliyatla tedavi ettirmek günah değil, bilakis –Allah daha iyi bilir- gerekli bir davranıştır.