ems arama sonuçlarına ilişkin 34 adet haber veya videoyu aşağıda görüntüleyebilirsiniz.
Nefsini arındıran elbette kurtuluşa ermiştir. Onu kötülüklere boğan da ziyan etmiştir. (Şems - 9,10)
06-08-2022 5246...Nefse ve onu (insanın özü olarak) şekillendirip düzenleyene; Ona kötü ve iyi olma kabiliyetlerini verene! Nefsini arındıran elbette kurtuluşa ermiştir. Onu arzularıyla baş başa bırakan da ziyan etmiştir. (Şems Suresi, 7-10)
17-03-2021 8588Fâtih’in hocası, mutasavvıf, âlim-tabip ve şair. Asıl adı Şemseddin Muhammed b. Hamza’dır.
06-11-2020 9389Muhterem Hocamız, "Sana Esirim" isimli eserinden "Akşemseddin" başlıklı şiirini okuyor ve şerh ediyor. Tasavvufi hayatın ne denli zengin olduğunu ilahi aşk ateşiyle yazdığı satırlarda açıklıyor. Muhabbet vesile olması temennilerimizle...
05-11-2020 10048Hz. Ömer, Hz. Peygamberin ashabı arasında “adalet” denilince ilk akla gelen isimdir. Yine o; Allah’ın emirlerini yerine getirmedeki gayreti, ciddiyeti ve kararlılığı ile bilinir. Ömer’in bulunduğu yerde; batılın, haksızlığın, adaletsizliğin ve zulmün vuku bulması mümkün olmadığı için Hz. Peygamber ona hak ile batılı ayıran anlamında “el-Faruk” lakabını vermiştir. Adalet ve hakkaniyet sahibi olması sebebiyle Hz. Peygamber onun görüşlerini önemser, onunla sık sık istişare ederdi.
01-08-2015 15589Yahudiler içinde zalim, İsa düşmanı ve hıristiyanları yakıp yandırır bir padişah vardı. İsa’nın devriyle, nöbet onundu. Musa’nın canı oydu, onun canı Musa. Şaşı padişah. Allah yolunda o iki Allah demsazını birbirinden ayırdı. Usta bir şaşıya “yürü, var, o şişeyi evden getir” dedi. Şaşı,”O iki şişeden hangisini getireyim? Açıkça söyle dedi. Usta dedi ki: “O iki şişe değildir. Yürü, şaşılığı bırak fazla görücü olma!” Şaşı, “Usta, beni paylama. Şişe iki” dedi. Usta dedi ki: “O iki şişenin birini kır!” Çırak birini kırınca ikisi de gözden kayboldu.
26-06-2013 14779Osmanlı âlim ve velîlerinden. Halvetiyye yolunun Şemsiyye kolu kurucusu Şemseddîn Sivâsî (Kara Şems) hazretlerinin kardeşi Şeyh Muharrem Efendinin oğludur. İsmi Abdülmecîd, künyesi Ebü'l-Hayr, lakabı Mecdüddîn'dir. Şiirlerinde Şeyhî mahlasını kullanmıştır. Sivâsî nisbesiyle meşhûr olmuştur. 1563 (H.971) senesinde Tokat'ın Zile ilçesinde doğdu. 1639 (H.1049) senesinde İstanbul'da vefât etti. Kabri Eyüb Nişancası'ndaki evinin bahçesindedir.
06-04-2013 13368İnsanlığın kültür tarihi halim-selim, uysal birçok âlim, arif ve sanatkârı tanıdığı gibi muhalif, kafa tutan, heterodoks şahsiyetlere de şahittir. Bu genellemeyi İslâm dünyası için de yapmanın hiçbir mahzuru yoktur. Yaklaşık 1500 yıldır İslâm dünyasının değişik coğrafyalarında farklı mezhep, ekol ve tarikatlara mensup yüzlerce akıl ve gönül adamı değişik tavır ve tutumları temsil edegelmişlerdir.Şüphesiz bu renkli kişilerin bir gurubu da tasavvuf ehli insanlardır. İslâm düşünce ve medeniyetinin iç boyutunu, kalbî tarafını temsil eden tasavvuf, dinî hayat ve düşüncenin bir alt başlığı olarak ele alınabilir.
13-02-2013 13643Konuşmalar'dan anlaşıldığına göre Şems, 642 hicret yılı Cemaziyelahır ayının yirmi altıncı günü Konya'ya gelmiştir. (M. 48). O Mevlânâ ile ilk buluşma hakkında Eflâkî'nin verdiği bilgi ile Molla Câmi'nin Nefahat-ül-üns'de ve bizzat Makalât metninin 56'ncı sahifesindeki Arapça pasajda biraz değişik bir dekor içinde özetle şöyle anlatılmaktadır: Şems yukardaki tarihte Konya'ya gelir; Şekerciler Hanı'nda bir odaya yerleşir, Mevlânâ'yı sorar; onun, o sırada Meram bağlarında sayfiyede olduğunu, ikindiye doğru şehre geleceğini söylerler. Şems yol üzerinde beklemekte, sabırsızlıkla Mevlânâ'nın yolunu gözetmektedir. Derken belirli vakit gelir, Mevlânâ bir katıra binmiş, aheste aheste sürmekte ve kendisine yaklaşmaktadır.
13-11-2012 11760Ehl-i Beyt Ne Demektir? Ehl-i Beyt’in sözlük anlamı, “ev halkı” demektir. Ev Halkı’nın içine şahsın eşi, çocukları, torunları ve yakın akrabası girer. Terim olarak Ehl-i Beyt denilince, “Hz. Peygamber’in (s.a.s) aile fertleri, soyu, yakınları” anlaşılır. Kur’ân-ı Kerim’de Ahzâb Sûresi’nin 33. âyetinde Rasûl-i Ekrem’in (a.s) ev halkına hitaben “Ehl-i Beyt” ifadesi yer alır. Bu terim, hadîs-i şerîflerde de, “Peygamber Efendimizin (s.a.s) ev halkı” anlamında kullanılmıştır. Bazı hadislerde Nebiyy-i Muhterem (s.a.s) Efendimizin önemli bir emanet olarak ümmetine bıraktığı değerli bir kaynak olarak Kur’ân-ı Kerim ve Sünnet sıralandığı gibi1 “Sekaleyn” unvanıyla bilinen hadiste de söz konusu iki değerli kaynaktan birinin “Kur’ân-ı Kerim”, diğerinin “Ehl-i Beyt” olduğu belirtilir.2 Mesele, bazı rivayetlerde ikinci sırada yer aldığı görülen Sünnet’le birlikte düşünüldüğünde Rasûl-i Ekrem Efendimizin en yakınında olmaları itibariyle Ehl-i Beyt’in Sünnet’i doğru biçimde kavrama, özümseme ve uygun davranışlarla temsile ehil olma açısından önem taşıdığı ortaya çıkmaktadır. Dolayısıyla bu durum, Sevgili Peygamberimizin, Ehl-i Beyt’e ayrı bir vurgu yaptığına delâlet eder.
01-06-2011 19615İnsanlığın kültür tarihi halim-selim, uysal birçok âlim, arif ve sanatkârı tanıdığı gibi muhalif, kafa tutan, heterodoks şahsiyetlere de şahittir. Bu genellemeyi İslâm dünyası için de yapmanın hiçbir mahzuru yoktur. Yaklaşık 1500 yıldır İslâm dünyasının değişik coğrafyalarında farklı mezhep, ekol v..
Şems-i Tebrîzî hazretleri günlerini orada geçirirken, bir gün kapıda oturmuş Allahü Teâlâ'nın mahlûkâtı hakkında tefekkür ediyordu...