Derviş; sözlükte fakir, muhtaç ve dilenci/sâil anlamına gelir. Çoğulu dervişân veya derâviş şeklindedir. Tasavvuf terimi olarak derviş şu gibi anlamlara gelir: 1. Fakir ve muhtaç. Baştan beri sûfiler ve ermişler fakir ve muhtaç sıfatıyla nitelendirilmişler, onlar da bunu iftiharla kabullenmişlerdi..
Yaratıkların en üstünü, Rabbü’l-Âlemî’nin medh u senâsına lâyık insan şüphesiz ki âhir zaman Peygamberi Hz. Muhammed Mustafa’dır. “Biz, seni âlemlere rahmet olarak gönderdik.” (Enbiyâ, /107) O’nun indallâh ne büyük bir makamı ihraz ettiğini ve Makâm-ı Mahmûd’un tek sahibi olduğunu âyet ortaya ko..
Peygamberlerin ümmetlerine güzel bir örnek olmaları onların gönderiliş gayelerindendir. Şüphesiz ki Müslümanların hem ferdî hayatlarında hem de sosyal hayatlarında ideal rehberleri, peşinden gidecekleri yegâne örnekleri Hz. Muhammed’dir. Nitekim Kur’ân-ı Kerim, Rasûlullâh’ın (s.a.s) hayat ve şahsiye..
Hz. Peygamber'in hayatını merkeze alarak varlığın meydana gelişinden peygamberler tarihine, oradan da İslam tarihi ile ilgili asr-ı saadet devrini içine alan haberlerin bir özü ve özeti olan Hulasatü'l-ahbar, Aziz Mahmud Hüdayi'ye ait önemli bir eserdir. Tasavvufi perspektiften yola çıkarak kaleme a..
el-Hamdü lillâhi Rabbi'l-Âlemîn, ve's-Salâtü ve's-Selâmü alâ Rasûlinâ Muhammediv ve alâ âlihî ve Sahbihî Ecmeîn Yâ Rabbi! Yâ Rahmân! Yâ Rahim! Yâ Allah!.. Yâ Rabbel-Âlemîn! Yâ Erhamer-Râhimîn!.. Filistine dua için ellerimizi Sana açtık! Dualarımızı kabul buyur Allahım! Yâ Azîz! Yâ Hafîz! Yâ Kavî!..
Hayri Baba Kaddesallahu Sırruh Hazretlerinin oğlu Abdulkadir ağabey şöyle anlattı: Bir gün babamın yanına girdim. Babamın yanında birkaç kişi vardı. Bu adamlar babamın şeyhi Hacı Muhammed Baba Kaddesallahu Sırruh Hazretleri hakkında kötüleyici sözler sarf ediyorlardı. ..
Ümmet-i Muhammed İçin canını feda edeceksin. Onlara dalma tavsiyede bulunacaksın. Kelime-i tevhidin yolundan asla ayrılmayıp, bu nurlu yolumuzu devam ettireceksin. Bunun yanında şu beş şeyden de şiddetli sakınmanı arzu ederim: ..
Hayri Babamız anlatıyor: Beraber Diyarbakır'dan, İdris Ağanın Hanına gittik. Şeyhim Hacı Muhammed Baba Kaddesallahu Sırruh Hazretleri şöyle orada bulunan dereye aşağı doğru gitti. Ben de istirahat için sırtım üstü yattım, gözümü yumdum, bir de baktım, iki güvercin aşağıdan dere boyundan uçarak geldi..
Hacı Mustafa Hayri Baba Kaddesallahu Sırruh Hazretleri Şeyhi Hacı Muhammed Baba Kaddesallahu Sırruh Hazretlerine hizmeti esnasında başından geçen bir olayı şöyle anlatıyor: ..
İntisabının hemen akabinde Hacı Muhammed Baba Kaddesallahu Sırruh Hazretleri Hacı Mustafa Hayri Baba Kaddesallahu Sırruh Hazretlerine "Üç etek entari giyeceksin, eline baston alacaksın, bu kıyafetle Malatya'da dolaşacaksın" der. ..
Mürşid-i Kamillerin ileri gelenlerinden olan Hacı Muhammed Baba (k.s.) Hz.leri Elazığ’ın Kürk köyündendir.Uzun yıllar Hacı Ömer Hüdai Baba (k.s.) Hz.lerine hizmet etmiş, o'nun himmetiyle pek yüce mertebelere kavuşmuştur. ..
Hakk yolunun rehberlerinden ,Tarikat-ı âliye-i Kâdiriyye Meşâyıhının büyüklerinden, Âlim,ârif, velî bir zat olan Muhammed Ma'sum -il Medeni (k.s) Hz.leri ; 14. yy ile 15 yy. arasında yaşamıştır...
Abdulkadir Geylânî, 470 (1077)’de Hazar Denizi’nin batısındaki Gilan eyalet merkezine bağlı Neyf köyünde doğdu. Babası Ebu Salih Musa dır. Kendisinin çok dindar bir kimse oluşundan başka fazla bir bilgimiz yoktur. Şeceresi Hz. Ali’ye kadar uzanır. Bu münasebetle “Evlâd-ı Rasul”dür. Babası, o devird..
Evliyanın büyüklerindendir... Tasavvufta en yüksek dereceler sahibi olan Ebül Ferec Yusuf Et Tarsusî (k.s) Hz.leri’nin meclisine can atıp Tasavvufu (Tarikatı) telkin aldı ve doğu evliyâsının birçoklarına kavuşup görüştü. ..
Evliyânın büyüklerinden. Tasavvuf ehlinin çok tanınmışlarından olup, Seyyid-üt-Tâife denmekle meşhûrdur. Künyesi, Ebü'l-Kâsım'dır. Cüneyd bin Muhammed 822 (H.207)'de Nehâvend'de doğdu. Bağdat'ta büyüdü ve orada yaşadı. 911 (H.298) senesinde vefât etti...