el-Hamdü lillâhi Rabbi'l-Âlemîn, ve's-Salâtü ve's-Selâmü alâ Rasûlinâ Muhammediv ve alâ âlihî ve Sahbihî Ecmeîn Yâ Rabbi! Yâ Rahmân! Yâ Rahim! Yâ Allah!.. Yâ Rabbel-Âlemîn! Yâ Erhamer-Râhimîn!.. Filistine dua için ellerimizi Sana açtık! Dualarımızı kabul buyur Allahım! Yâ Azîz! Yâ Hafîz! Yâ Kavî!..
Fakirin bâtınında-zâhirinde, ihtilât ve fiillerinde uyması gereken birtakım edepleri vardır. Onları gözetmesi gerekir. Bâtın edeplerine gelince; kalbinde Allahu Teâlâ’nın kendisine bir deneme olarak vermiş olduğu fakirliği hor görmemesidir. Yani Allah’ın fiilini, Allah’ın fiili olmak hasebiyle her ..
İbadet ve amel bozucu ikinci sebep de ucûbtur. Bundan sakınmak vaciptir. Ucûb, kendini bir şey sanmak, hayırlı bir işteki başarısının Allah’tan değil de kendi gücünün ve zekâsının eseri olduğuna inanmaktır. Ucûb iki türlü zarar verir. 1. Ucûb, Cenâb-ı Hakk’ın yardımına ve onun kudretine ve büy..
Bu eser, 'Tarih Boyunca Büyük Mazlumlar'dan sonra beklenmesi ve ona eklenmesi gereken bir bahsi çerçeveliyor. İman ve ideal uğrunda umumi mazlumluk davasının çok yakından, öz hayatımızdan, yakın tarihimizden ele alınması ve hususi planda gösterilmesi... Bu yakın tarih ve hususi plan, İttihat ve Tera..
Tasavvuf tarihinde ve müslüman halkın İslâm anlayışında destansı ve önemli bir figür olan Veysel Karanî hem gerçek hayatı hem de menkıbevî kişiliğiyle ele alınıyor. Tasavvuf ve tarikatlar tarihinde bir neşve ve seyrüsülûk tarzı olan üveysîlik, Veysel Karanî'ye nisbeti dolayısıyla genişce ele alınıyo..
Dua ve niyaz ibadetin bir parçasıdır. Müminler, Allah’a hamd etmek, şükretmek af ve mağfiret dilemek için el açıp yalvarırlar. İlahi dinlerde ve İlahi olmayan diğer inanışlarda duanın var olduğunu görüyoruz. Duanın konusu Cenab-ı Allah’a ibadet, hürmet, emirlerine uymak ve O’nu sevmektir. İnsanlar..
Ledünnî ilim var mıdır ve ne demektir? İslam dinine ait kitaplarda, özellikle de tasavvufa ait olanlarda ledünnî ilimden bahsedilmiştir. Bu, Hz. Allah tarafından verilen bir ilimdir. Buna “ilmü mevhibe” de denilebilir. Hibe edilmiş, verilmiş, ihsan olunmuş ilim demektir. Bu ilme herkes nail olamaz...
Tarikatlar meşrep olarak üç kısma ayrılmaktadır. Havf(korku) yolunun büyüğü Hasan Basri Rahmetullahi aleyh Hazretleri; Muhabbet yolunun büyüğü de Rabitü'l-Adeviyye Rahmetullahi aleyh Hazretleri'dir. Ümit ve korku yolunda ise Hasan-ı Basri Rahmetullahi aleyh hazretleri, Hazreti Hüseyin Radıyallahu an..
Hayri Baba Kaddesallahu Sırruh Hazretleri tespih üstüne tespih verme hususunda yapmış olduğu konuşmasının birinde şöyle bir misal verdi: ..
Hayri Baba Kaddesallahu Sırruh Hazretleri tarikatta edebin çok mühim olduğunu beyan ile hazır cemaatlerine bir mühim meseleyi şöyle anlattı: ..
Hayri Baba Kaddesallahu Sırruh Hazretlerinin bir sohbetinde, bazı ihvanlar keşfinin açıldığını zikrullahlarda veya tespih çekerken veya her hangi bir topluluk da bazı zuhuratlar gördüğünü haber veriyorlar. Bazılarında ise bu haller görülmüyor. Bunun sebep ve hikmetleri sorulduğunda: ..
Hayri Baba Kaddesallahu Sırruh Hazretleri ihvanlarına bir sohbetinde şeyhlikten bahisle şöyle anlattı: Tarikatı Aliyeyi asker topluluğuna benzetebilirsiniz. Zaten Allah Celle Celaluhü Hazretlerinin ve Resulünün askerleridir. Manen onların hizmetindedir. ..
Hayri Baba Kaddesallahu Sırruh Hazretleri bir sohbetinde şöyle anlattı: Geçmiş zamanda Gavs-ul Âzam Abdulkâdir Geylânî Kaddesallahu Sırruh Hazretlerinin bir müridi seyahati esnasında yolu bir şehre uğrar. ..
Cenab-ı Hak Celle Celaluhü bir kuluna vereceği bir lutfü ilahi ihsanı, şeyhine bir yedi emin olarak teslim eder. O emanet şeyhte kalır. O kul zamanı gelir, nasibi kimde ise ona intisap eder. Çalışır hizmet eder, gayret eder. Cenab-ı Hak Celle Celaluhü Hazretleri tarafından kendisine ne lütfedilmiş ..
Zikreden insan nefsiyle harbe girmiş demektir. Harpte düşmanla harbederken kılıcı düşmana hafifçe vurursa mı iyi keser, yoksa daha kuvvetli vurursa mı daha iyi keser. Bu da buna benzer, sen zikir çekerken nefsinle harp ediyorsun demektir. Düşman olan nefsine muhakkak esmayı kuvvetli kuvvetli söyle..