Şeriat, tarikat, hakikat ve mağrifet tasavvufta dört esastır...
Rabıtayı tarif edenler derler ki, mürid mürşidine çok kuvvetli bir bağ ile bağlanmalı ve ona ihlaslı rabıta yapmalıdır...
Efendi Hazretleri, şaban ayının son haftası dergahta yapılan zikrullah sonrası kayda alınan bu sohbetinde, Tasavvufta manevi hallerden, eş Şeyh es Seyyid Hacı Mustafa Hayri Öğüt Efendi Hazretleri ve meşayıhın tasarrufundan, rahmete vesile olduklarından ve muhtelif tasavvufi konulardan bahsetmektedir..
Tasavvufta ruhtan sıkça bahsedilir: “Sana ruhtan sorarlar. De ki: Ruh Rabb´imin emrindendir. Size ilimden pek az şey verilmiştir.”(İsrâ, 17/85)ayetine rağmen bu bilgiler nereden çıkmıştır?..
Tasavvuftan Maksat Allaha(cc) Vasıl Olmaktır 01.05.2016..
Tasavvufta, manevî yolda yürümeye ve bu alanda geçirilen manevî merhalelere genel olarak seyr u sülûk ismi verilmiştir. Esâsen seyr ve sülûk kelimelerinin lügat anlamı birbirinden pek farklı olmayıp, her ikisi de “yolda yürümek” manasına gelir. ..
Tasavvufta insanı dinin kerih gördüğü, yapılmasını tavsiye etmediği ve yapıldığında Allah’ın rızasına uygun düşmeyen fiil ve davranışlara sürükleyen duygu, düşünce, zevk, emel, gaye, vs. kaynağına genellikle “nefis” ismi verilmiş ve onunla ömür boyu mücadele içerisinde bulunmak gerektiği belirtilmiş..
Tasavvuf gerek kulu kul eden ahlâkî erdemlere ve güzel huylara ermeyi sağlayan boyutuyla (tahalluk); gerekse kulu Hakk ile buluşturan insan, varlık ve Allah çizgisinde varlıkta birliği öğreten, Hakk ile kâim olmayı hedefleyen boyutuyla bir eğitim ve bilgi sistemidir. Dînin temeli tevhîd olduğu gibi ..
Açmak anlamına gelen fetih/feth kelimesi tasavvufta çok değişik anlamlarda kullanılmıştır. Allah Teâlâ buyurur: “Allah’ın insanlara açtığı bir rahmeti kimse engelleyemez.”(Fatır, 35/2)Hakk Teâlâ kuluna bir rahmet ve nimet kapısı açarsa kimse o kapıyı kapatamaz. Bu ayette geçen “açmak” (feth) ifade..
İşitme ve dinleme anlamına gelen semâ‘; tasavvufta, güzel sesle okunan Kur’ân’ı ve dinî konularla ilgili şiirleri dinleme anlamına gelir. İlk sûfîlerden itibaren güzel sesle Kur’ân ve teması din olan şiirlerin okunmasına, bu tarzda okunan Kur’ân-ı Kerim’i ve bu nitelikteki şiirleri dinlemeye büyük ö..
Allâh’a (c.c) sayısız hamd, iki Cihân Serveri’ne (s.a.s) hesapsız salât ve selâm... Kezâ âline ve ashâbına da... İnsan kalbini manevî kirlerden arındırma yolu olan tasavvufta, yolculuk sırasında erişilen makamlar, sırlar ve nûrlar, kalp gözü yoluyla seyredilir. Bu seyrin genel adı “Keşf” olarak tar..
eş-Şeyh es-Seyyid Hacı Mustafa Hayri Efendi Hazretlerinin (1895-1979), tasavvufta çok önemli bir yeri olan RABITA konusunda yapmış olduğu izahatllar ``Halisa Seçkinleri´´ adlı eserde kaleme alınmıştır. Vesile olanlara teşekkürü borç biliriz. Allah (c.c) bu muazzam derinliği hepimize yaşatsın.....
Hacı Mustafa Hayri Baba Kaddesallahu Sırruh Hazretlerinin sohbetlerinde "yokluk yolunda" yani Tasavvufta Allahın rızası, Muhabbetullah, Allah Aşkı ve Kalbi Selimin gerekli olduğunu belirtmektedir. ..
eş-Şeyh es-Seyyid Hacı Mustafa Hayri Efendi Hazretlerinin (1895-1979), tasavvufta çok önemli bir yeri olan RABITA konusunda yapmış olduğu izahatllar ``Halisa Seçkinleri´´ adlı eserde kaleme alınmıştır. Vesile olanlara teşekkürü borç biliriz. Allah (c.c) bu muazzam derinliği hepimize yaşatsın... Ha..
Evliyanın büyüklerindendir... Tasavvufta en yüksek dereceler sahibi olan Ebül Ferec Yusuf Et Tarsusî (k.s) Hz.leri’nin meclisine can atıp Tasavvufu (Tarikatı) telkin aldı ve doğu evliyâsının birçoklarına kavuşup görüştü. ..
Büyük Veli, meşhur Arif, Kamil Mürşid... Bağdat’da doğdu. 865 senesinde orada Hakka yürüdü. Cüneyd-i Bağdadi (k.s.) Hz.lerinin dayısı ve Mürşididir. Tasavvufta, vera ve takvada asrının bir tanesi idi. Ebu Abdurrahman es Sülemî (k.s) Tabakatü's-Sufiyye kitabında:..